
עמית הוראה ב'
ד"ר לילי גלזנר
שורשי אהבתי וסקרנותי האקדמית נעוצים, ללא ספק, בשיעורי הגיאומטריה ב'יסודי' בהם העדפתי לקרוא ספרים מתחת לשולחן, על פני התעמקות ברזי המספרים והצורות. לימים, יד הגורל המשועשעת הפילה אותי שדודה, דווקא, לרגלי כתביו של אפלטון, מייסד האקדמיה שבשעריה (כך מספרים) הייתה תלויה הכתובת: "בל יכנס פנימה איש שאינו יודע גיאומטריה" ...
לימודיי התואר הראשון (לימודים קלאסיים ותורת הספרות, אונ' ת"א) פתחו בפניי צוהר לעולם המרתק של העת-העתיקה, לימודיי התואר השני (ספרות משווה, אונ' בר אילן) הביאו אותי אל סיפה של תקופה אניגמטית, מופלאה: ימי-הביניים באירופה הנוצרית. עבודת המאסטר שלי עסקה בחשיפת היסודות האפלטוניים והימי-ביניימים בסדרת נרניה לק.ס.לואיס.
עם תום לימודיי המאסטר, לימדתי שנה אחת בתיכון המתמחה בקליטת בני-נוער שנשרו ממערכת החינוך הרגילה. תקופה זו העצימה בי את ההכרה בבעיות החמורות של מערכת החינוך מחד-גיסא, ומאידך-גיסא את ההכרה בחשיבות העצומה של מדעי הרוח ובצורך הקיומי שלנו, כמדינה, להעמיד אקדמאים מצוינים שיזרימו משב רוח רענן ואיכותי לכל המערכות ובכלל זה למערכת החינוך. "לבל", ואני מצטטת כאן ציטוט חופשי מן הזיכרון, "יום אחד יהיה למדינת ישראל ראש-ממשלה שהספר היחיד שקרא הוא הארי פוטר" ...
לימודיי בתואר השלישי (ספרות משווה, בר אילן), הוקדשו להעמקת התמחותי בספרות ובפילוסופיה הנוצרית בימה"ב ולבחינת הקשרים בין ההגות הנוצרית וההגות היהודית בימה"ב המאוחרים.
בימים אלו אני חוקרת ומלמדת ספרות נוצרית בימה"ב וספרות ילדים.
מחקר
ספרות ילדים, ספרות נוצרית בימה"ב
פירסומים
מאמרים שראו אור / התקבלו לפרסום
Glasner, Lily. “The Jewish Pardes Metaphor as Reflected in the Magical Garden of a Christian Knight.” Interaction between Judaism and Christianity in History, Religion,
Art and Literature. Ed. Marcel Poorthuis, Joshua Schwartz, Joseph Turner.
Leiden & Boston: Brill, 2009. 219-235.
גלזנר, לילי. "כפל פניה של האהובה: דמות הגיבורה בארק ואניד." שירת הטרובדורים. תרגם וערך אריה סתיו. בני ברק: הקיבוץ המאוחד, 2010. 617- 637.
גלזנר, לילי. "על סוס, חמור ואישה, או: מסר חתרני במהתלה פורנוגרפית בדקמרון." פרוטוקולאז' 2012: מאטריה. עורכים דרור פימנטל, דנה אריאלי-הורוביץ, גל ונטורה, נעמי מאירי-דן. ירושלים: רסלינג, 2012. 226 – 252.
המאמר פורסם לראשונה בכתב העת המקוון של בצלאל, היסטוריה ותיאוריה: פרוטוקולים 22 (2011): אין עמ'.
http://bezalel.secured.co.il/zope/home/he/1315639275/1315655846
Glasner, Lily. "Taking a Zebra to Vegas: Allegorical Reality in Percy Jackson & the Olympians." Collisions of Reality: Establishing Research on the Fantastic in Europe. Ed. Lars Schmeink and Astrid Böger. Berlin: De Gruyter, 2012. 155-174.
גלזנר, לילי. "התבוננות נוספת במושגי הילד והילדוּת לאור עדויותיהם האוטוביוגרפיות של אוגוסטינוס וגיבר מנוז'ן." עולם קטן: כתב-עת לחקר ספרות ילדים ונוער 5 (2014) 35 - 53.
Glasner, Lily. "But what does it all mean?": Religious Reality as a Political Call in the Chronicles of Narnia." Journal of the Fantastic in the Arts 25.1(2014) 54-77.
גלזנר, לילי. "מה מברכים על גלידה? אנציקלופדיה לילדים כאמצעי ליצירת שפה משותפת לחילוניים ולדתיים." החינוך וסביבו ל"ז (2015) 261 - 280.
Glasner, Lily. "Embracing Childish Perspective: Rutu Modan's A Royal Banquet With the Queen." Representing Multiculturalism in Comics and Graphic Novels. Ed. Carolene Ayaka and Ian Hague. New York: Routledge, 2015. 177-193.
גלזנר, לילי. "משחקי מיטות: טשטוש הגבולות בין השחקנים בדרמה המשפחתית", החינוך וסביבו ל"ז (2015) 303 - 308.
גלזנר, לילי. "תחיית הקול הילדי (המושתק) לאור יצירתם של נורית זרחי, רותו מודן ואתגר קרת." בין השורות: חקר ויצירה בספרות ילדים ונוער 1 (2016) 83 – 101.
גלזנר, לילי. "בעקבות ביצה ותחפושת: קריאה קווירית ביצירתו לילדים של דן פגיס." החינוך וסביבו ל"ח (2016) 317 - 322.
Glasner, Lily. "Cupid and Psyche: A Love Story (?) in Comics and Children's Literature." To be published in an anthology edited by Lisa Maurice (Brill).
גלזנר, לילי. "מ'בתוליה הרצוחים' ועד 'תעלולי אל האהבה': קריאה חדשה במיתוס מכונן ובעיבודיו בספרות הילדים הישראלית." התקבל לפרסום בכתב העת ילדוּת גיליון 2.
גלזנר, לילי. "היה הייתה ילדה קטנה...": מעשיות, מעשיות-מחודשות ומודל הגיבורה האקטיבית."
יראה אור באנתולוגיה: פורצות גדרות: חינוך ומגדר בשדות שיח מגוונים. עורכות דינה חרובי וטלילה קוש זוהר (גמא, 2017).
תאריך עדכון אחרון : 23/01/2023